czwartek, 31 maja 2012

Rugelach


Kolejny wypiek w ramach poznawania kuchni żydowskiej przez dzieci - to już chyba ostatni - już jutro dzieciaki w szkole z okazji roku Korczaka, będą poznawać żydowskie smaki, mój syn zabierze własnie te rogaliki.


To nie pierwsze rogaliki na kruchym cieście jakie robię, często na naszym stole pojawiają się te rogaliki krucho-drożdżowe z powidłami
Rugelach zrobiłam z orzechami włoskimi i resztka rodzynek, których dzieci nie zdążyły wyjeść. Są bardzo dobre, wciągające :) i szybkie w przygotowaniu nie licząc czasu na obieranie orzechów i oczekiwanie na schłodzenie ciasta

Przepis znalazłam na blogu Bakerlady, zmodyfikowałam pod względem nadzienia i piekłam dwa razy dłużej

Rugelach


200 g masła w temperaturze pokojowej
200 g serka śmietankowego Delfiko
2 1/3 kubka ( użyłam ikeowego ) maki pszennej


Masło z serkiem ucieramy na gładka masę, wsypujemy partiami mąkę  ciasto powinno byc miękkie, ale nie klejące, zawijamy je w folię i wkładamy do lodówki na 2 godziny - ciasto może siedzieć w lodówce nawet do dwóch dni.


200 g orzechów włoskich
20 g rodzynek
1/2 kubka cukru pudru
2 łyżki roztopionego masła
1 łyżeczka cynamonu
1 białko lekko ubite


Orzechy, cynamon i cukier puder zmiksować w malakserze przez chwilę, przełożyć do miski, wrzucić drobno posiekane rodzynki, wlać masło i ubite białko, taka aby masa się zlepiła i dała się rozsmarować na cieście.
Ciasto wałkujemy na grubość 3 milimetry, wykrawamy kółka o średnicy 20 cm ( mała tortownica lub miską ) rozsmarowujemy masę i kroimy - najpierw na 4 części, następnie każdą jeszcze na 3 części, zwijamy rogaliki, układamy na papierze do pieczenia. 
Pieczemy 15-17 minut temperatura 180 stopni termoobieg
Studzimy na kartce posypujemy delikatnie cukrem pudrem.







1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj przepis